Nie jest to wcale trudne, choć wymaga od nas podstawowej wiedzy w celu rozróżnienia plusa +12V oraz masy. Dlatego przyda się podstawowa umiejętność posługiwania się próbnikiem lub multimetrem elektrycznym.
Co należy zrobić?
Do podłączenia wykorzystujemy szeroką wtyczkę z przewodami 13P. Jeśli do tego sterownika podłączamy centralny zamek kupiony w naszej firmie to łączymy przewody według schematu dla impulsu minusowego. W innym przypadku musimy dowiedzieć się jaki typ centralnego zamka jest zamontowany w posiadanym samochodzie. Informacje taką można uzyskać np. w serwisie. Jeśli nie ma takiej możliwości sami musimy rozpoznać rodzaj systemu. Jeśli jest to centralny zamek fabryczny to poszukujemy kabli które są wyprowadzone z centrali centralnego zamka. Zazwyczaj są one pozostawione jako “wolne”. Interesują nas te, w których prąd zmienia
się podczas zamykania i otwierania centralnego zamka. Obserwujemy czy podczas zamykania i otwierania pojawia się plus (+) czy minus (-).
Do większości central mamy też opcję wczytywania pilotów.
Centralka ma fabrycznie zaprogramowane piloty! Po podłączeniu jest gotowa do pracy.
Wczytywanie pilotów stosujemy tylko gdy centralka przestaje reagować na piloty (straci z nimi łączność)!
- Naciskamy przycisk umieszczony obok zworki na płytce centralki przez około 2-3s aż światła kierunkowskazów zaświecą się światłem ciągłym.
- Następnie naciskamy przycisk A na pierwszym pilocie. Kierunkowskazy mrugną 3 razy sygnalizując wczytanie pilota i zgasną.
- W celu wczytania następnego pilota powtarzamy całą procedurę.
- Można wczytać maksymalnie 4 piloty.
Jaki wybrać sterownik do centralnego zamka?
Wybór jest spory, co nie znaczy że trudny. Zasadniczo w przypadku sterowników centralnego zamka funkcje rozmaitych central są bardzo zbliżone do siebie. Tak naprawdę śmiało możemy kierować się kwestiami estetycznymi, a dokładnie: wyglądem pilota. Kilka ciekawych opcji mamy też u siebie: zobacz opcje sterowników do wyboru.
Co będzie Ci potrzebne?
Przystępując do montażu warto zaopatrzyć się w następujące narzędzia:
lutownica dla pewności wykonywanych połączeń
taśma izolacyjna – musisz zabezpieczyć przewody przed zwarciem lub koszulki termokurczliwe
cyna
próbnik elektryczny lub multimetr – do namierzenia właściwych impulsów oraz ich polaryzacji
komplet narzędzi by dobrać się pod osłony i maskownice pod kierownicą (tam najczęściej montuje się sterowniki)
trochę cierpliwości i pozytywnego nastawienia 😉
Pamiętaj, że sterownik możesz też zamontować w naszym warsztacie. Zapraszamy!
Jak można podłączyć sterownik Blow S4 do Passat 2002 1,9TDI?
Dzień dobry,
zapraszamy do kontaktu z naszym działem technicznym: 534145788.
Pozdrawiamy
Możliwość komentowania została wyłączona.